Σάββατο 30 Μαρτίου 2013

Καλωσορίσατε στη ΓλωσσοΜάθεια!



Φυσικά όλοι θα γνωρίζεται ή θα έχετε ακούσει για το μάθημα που διδάσκεται στα πλαίσια του πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος "Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον" (ΑΕΠΠ), της τεχνολογικής κατεύθυνσης της Γ' Λυκείου. Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τους μαθητές στην αλγοριθμική σκέψη και στις βασικές έννοιες του προγραμματισμού των ηλεκτρονικών υπολογιστών με τη χρήση μιας μιάς υποθετικής ψευδογλώσσας ("ΓΛΩΣΣΑ") οι εντολές της οποίας γράφονται στα ελληνικά.
Μέχρι τώρα οι περισσότεροι καθηγητές δίδασκαν αυτό το μάθημα εντελώς θεωρητικά λύνοντας ασκήσεις με μολύβι και χαρτί… Μήπως πρέπει να εισάγουν στο μάθημα τους την ‘ΓλωσσοΜάθεια’;
Η ΓλωσσοΜάθεια είναι ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό περιβάλλον προγραμματισμού.

Η γλώσσα που υλοποιεί είναι η ψευδογλώσσας που διδάσκεται στην Γ ‘ λυκείου.
Τα παρέχει το περιβάλλον της γλωσσομάθειας:
Τα οφέλη μιας τέτοιας διδακτικής προσέγγισης είναι σημαντικά:
  • Οι μαθητές θα μπορούν πλέον να τρέχουν και να βλέπουν άμεσα τα αποτελέσματα των προγραμμάτων που δημιουργούν και έτσι θα τα κατανοούν καλύτερα και ευκολότερα.
  • Eμφάνιση αναλυτικών μηνυμάτων σφάλματος
  • Οι καθηγητές θα μπορούν να ελέγχουν σε ελάχιστο χρόνο την ορθότητα ακόμα και των πιο μακροσκελών προγραμμάτων.
  • Οι μαθητές που έχουν Η/Υ στο σπίτι θα μπορούν να εξακριβώσουν οι ίδιοι αν έχουν λύσει σωστά κάποια άσκηση, αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο κατακόρυφα την αποδοτικότητα της μελέτης τους.
Το εργαστήριο Πληροφορικής αποκτά πλέον ζωτικό ρόλο. Πολλοί μαθητές ταυτόχρονα μπορούν να πειραματίζονται με δεδομένες ασκήσεις, μαθαίνοντας από τα λάθη τους.
Αυτόματη μετατροπή του κώδικα σε διάγραμμα ροής


Σκοπός της ΓλωσσοΜάθειας είναι η υποβοήθηση του έργου του εκπαιδευτικού, όντας ταυτόχρονα ένα πολύτιμο εργαλείο για το μαθητή. Μην καθυστερείτε κατεβάστε την γλωσσομάθεια τώρα.

7 σχόλια:

  1. Όταν πήγαινα φροντιστήριο για το συγκεκριμένο μάθημα των πανελληνίων, μια μέρα ο καθηγητής έφερε το laptop του και μας έδειξε τη Γλωσσομάθεια. Όλοι ενθουσιαστήκαμε και μας ήταν πολύ πιο εύκολο να καταλάβουμε πως λειτουργούν οι αλγόριθμοι. Δυστυχώς αυτό έγινε μόνο για μια μέρα! Θα ήταν πολύ χρήσιμο να χρησιμοποιήσουν τα παιδια τη Γλωσσομάθεια είτε στην τάξη είτε και στο σπίτι τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. κάνω μάθημα σε μαθητή που ετοιμάζεται για πανελλαδικές. Από τη πρώτη συνάντηση του έδειξα την "Γλώσσα". Θεωρεί κάθε άσκηση πρόκληση και προσπαθεί να δοκιμάσει τους κώδικές του στη "Γλώσσα".΄Καταλαβαίνει εύκολα τα λάθη του, πειραματίζεται και πολλές φορές μου φέρνει ασκήσεις λυμένες με δυο και τρεις τρόπους!
    Η έκδοση που χρησιμοποιώ είναι διαθέσιμη στη διεύθυνση http://alkisg.mysch.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Eίναι πράγματι πολύ σημαντικό να χρησιμοποιούν όσο το δυνατόν περισσότεροι καθηγητές και σχολεία την ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑ. ο λόγος, πέραν των προαναφερόμενων, είναι πως παρατηρείται δυσκολία των μαθητών αρχικά να κατανοήσουν τι θα πει "τρέχει ο αλγόριθμος" και τι αποτελέσματα "τυπώνει". Με το συγκεκριμένο εργαλείο μπορούν να καταλάβουν περισσότερα πράγματα, να πιεστούν παραπάνω για να βγάλουν σωστό αποτέλεσμα αλλά και πιο ωραίους αλγορίθμους εντοπίζοντας τα σφάλματα αλλά και με τα κατάλληλα μηνύματα στην οθόνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Θέλω να πιστεύω πως το πρόγραμμα χρησιμοποιείται πλέον τακτικά, αλλιώς πραγματικά δεν ξέρω τι μπορούν να μάθουν οι μαθητές μόνο από τη θεωρία. Κάποια πράγματα πρέπει να τα δεις και, ακόμα καλύτερα, να τα κάνεις για να τα καταλάβεις. Ο προγραμματισμός είναι κάτι που πρέπει να κάνεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εγώ (στα χρόνια μου) δεν είχα αυτό το μάθημα, αλλά κατανοώ ότι είναι αρκετά "ρηχό" το μαθαίνει κάποιος Ανάπτυξη Εφαρμογών μόνο με χαρτί. Αν δεν κάτσει μόνος του να γράψεις στον υπολογιστή σειρές από κώδικα και να δει τι κάνει σωστά και τι λάθος, θα είναι αρκετά δύσκολο να μάθει. Ή για να το θέσω καλύτερα, θα είναι πολύ πιο εύκολο να μάθει, αν χρησιμοποιεί λογισμικά όπως η ΓλωσσοΜάθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Και εγώ το είχα δοκιμάσει μία φορά στην τρίτη λυκείου. Σίγουρα είναι πολύ καλύτερο από το να προσπαθείς να γράψεις έναν αλγόριθμο στο χαρτί και ειδικά από τη στιγμή που σου δίνει και τα αποτελέσματα παράλληλα με την εκτέλεση του κώδικα. Θα ήταν πολύ χρήσιμο να χρησιμοποιείται στα σχολεία αλλά και να χρησιμοποιείται στις πανελλαδικές εξετάσεις. Βέβαια μάλλον ζητάμε πολλά, εδώ στο πανεπιστήμιο και ακόμα δίνουμε εξετάσεις προγραμματισμού στο χαρτί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εγώ θυμάμαι ότι όλοι οι συμμαθητές μου το είχαν χρησιμοποιήσει στο Λύκειο (σε φραντιστήρια), εκτός από εμένα (καημό το είχα). Όλοι τους έλεγαν πως τους βοηθούσε να καταλάβουν καλύτερα τον κώδικα που έγραφαν στο χαρτί και πως ένιωθαν και αυτοί προγραμματιστές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή