Τρίτη 2 Απριλίου 2013

SCRATCH Φαντασία-Προγραμματίζω-Μοιράζομαι



Και φυσικά δεν θα μπορούσαμε να μην κάνουμε μια αναφορά και στο Scratch!
 
 
Φυσικά σχεδόν όλοι θα το γνωρίζουν…Για όσους δεν το γνωρίζουν το  Scratch αναπτύσσεται από το Lifelong Kindergarten group του MIT Media Lab, και είναι ένα πλούσιο σε οπτικοαουστικά μέσα προγραμματιστικό περιβάλλον στο οποίο οι αρχάριοι προγραμματιστές μπορούν να εκφράσουν την δημιουργικότητά τους ενώ μαθαίνουν να σκέφτονται υπολογιστικα. 

Χρησιμοποιείται ευρέως για τη διδασκαλία του προγραμματισμού από παιδιά δημοτικού (από ηλικίες 8 χρονών και άνω).ως και σε αρχάριους ενήλικες, ενώ η διάδοση της χρήσης του έχει  χαρακτηριστικά επιδημίας! 

Στην ιστοσελίδα έχουν ανέβει πάνω από 175,000 project (ένα νέο project ανεβαίνει κάθε 2 λεπτά), ενώ το 15% αυτών είναι μίξεις άλλων.. Αυτό σημαίνει ότι και ο κάθε αρχάριος εκπαιδευτικός μπορεί πολύ εύκολα να κατεβάσει tutorials αλλά και έτοιμα σενάριο project και να τα εφαρμόσει στην τάξη του..(χρήσιμα link θα βρείτε εδώ )
 
Ο προγραμματισμός με το Scratch δεν είναι μια βαρετή και επίπονη διαδικασία αλλά αντίθετα προκαλεί το ενδιαφέρον και ψυχαγωγεί τους χρήστες του. 

Όλες οι απαραίτητες προγραμματιστικές δομές αναπαρίστανται στο αριστερό μέρος της οθόνης ως τούβλα, τα οποία τοποθετούμενα σε στοίβες δημιουργούν προγράμματα. 

6 σχόλια:

  1. ωραίο το scratch! τα παιδιά βρίσκουν πολύ φιλικό το περιβάλλον και τα σενάρια που μπορούν να ανπτυχθούν σ'αυτό είναι ατελείωτα! Μπορούν να δημιουργήσουν φιλίες ή ακόμα και να πάρουν ιδέες μέσα από την κοινότητα του scratch.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Με το Scratch, τα παιδιά είναι πολύ εύκολο να εισέλθουν στον χώρο του προγραμματισμού χωρίς φόβο. Ο τρόπος χρήσης είναι πολύ προσιτός, ειδικά για μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Χαρακτηριστικά είναι τα σχόλια και οι απαντήσεις που αναγράφουν οι μαθητές-χρήστες του Scratch στην ιστοσελίδα του Scratch, κάτω από κάθε project που δημιουργεί κάποιος άλλος. Έτσι επιτυγχάνεται και η συνεργατικότητα και η βελτίωση κάθε project που έχεί ήδη δημιουργηθεί. Με την επερχόμενη έκδοση (Scratch 2.0), τα κοινωνικά χαρακτηριστικά του γίνονται ακόμα πιο έντονα, και πολύ σημαντική είναι η δυνατότητα που θα έχει ο χρήστης να επεξεργάζεται τον κώδικα άλλων project, online!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πρόσφατα έμαθα για το Scratch και μου φάνηκε ένα πολύ διασκεδαστικό εργαλείο. Μαθαίνει στα παιδια όχι να προγραμματίζουν αλλά να σκεφτονται σαν προγραμματιστές. Η χρήση του δεν περιορίζεται στο μάθημα της πληροφορικής αλλα οι μαθητές μπορούν να φτιάξουν τα δικά τους παιχνίδια που σχετίζονται και με άλλα μαθήματα όπως η Ιστορία και η Φυσική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σίγουρα είναι πολύ ενδιαφέρον και εύχρηστο και αυτό φαίνεται τόσο από την πληθώρα των project που υπάρχουν όσο και από την αυξανόμενη προθυμία των δασκάλων και των μαθητών να το χρησιμοποιήσουν. Επιπλέον είναι πολύ σημαντικό το ότι υπάρχει μία τόσο μεγάλη κοινότητα χρηστών με τους οποίους οι χρήστες μπορούν να αλληλεπιδράσουν, να πάρουν ιδέες αλλά και να ζητήσουν βοήθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. To scratch είναι όντως ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο το οποίο πλέον το εφαρμόζουν ολοένα και περισσότεροι εκπαιδευτικοί, αν δεν κάνω λάθος.
    Αυτό που πρέπει ίσως να κοιτάξουμε τώρα είναι το “επόμενο βήμα”. δηλαδή ένα εργαλείο το οποίο θα χρησιμοποιούν μαθητές μετά το scratch ώστε να αυξήσουν περισσότερο τις προγραμματιστικές τους δυνατότητες και το ενδιαφέρον τους για τον κόσμο της πληροφορίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Οι εκπαιδευόμενοι δημιουργούν και μοιράζονται τα projects τους στο Scratch, αναπτύσσουν σημαντικές δεξιότητες στο σχεδιασμό και στην επίλυση προβλημάτων, μαθαίνουν πώς να σκέφτονται δημιουργικά και συστηματικά. Πρόκειται για ένα εργαλείο που προωθεί την ενεργό μάθηση λόγω της μαθητοκεντρικής φύσης του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή