Πέμπτη 4 Απριλίου 2013

GameMaker: Παιχνίδι και Μάθηση



 Το παίξιμο παιχνιδιών αποτελεί για πολλούς από εμάς μια διασκεδαστική δραστηριότητα για τον ελεύθερο χρόνο μας. Όμως πιο διασκεδαστική και δημιουργική μπορεί να γίνει η ανάπτυξη δικών μας παιχνιδιών.
Με το Game Maker μπορούμε να δημιουργήσουμε εντυπωσιακά παιχνίδια!
Μπορείτε να κατεβάσετε την δωρεάν έκδοσης εδώ.
Το GameMaker είναι σημαντικό εκπαιδευτικό εργαλείο, αφού μπορεί να διδάξει έως και σε παιδιά πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού και προπαντός κάνοντάς αυτό διασκεδαστικά, δίνοντας τους έτσι ένα ισχυρό κίνητρο.

Καθηγητής και GameMaker!
Tο GameMaker είναι ένα ισχυρό εργαλείο στα χέρια του κάθε καθηγητή καθώς μέσα από δημιουργικές εποικοδομικές δραστηριότητες και σενάρια εκπαιδευτικά μπορεί να  μετατρέψει τον μαθητή, ικανό και περισσότερο προετοιμασμένο ως άτομο στο μέλλον, με τις γλώσσες και τα περιβάλλοντα προγραμματισμού που χρησιμοποιούνται ευρέως (ιδιαίτερα με τον αντικειμενοστρεφή προγραμματισμό). 


Προσθέτει και άλλες γνώσεις στον δημιουργικό και καλλιτεχνικό τομέα στις έννοιες της τέχνης που αφορά στο σχεδιασμό ηλεκτρονικών παιχνιδιών στον υπολογιστή.
Επίσης μία καλή ιστοσελίδα με υλικό χρήσιμο υλικό θα βρείτε εδώ
 

7 σχόλια:

  1. Η παιχνιδοκεντρική μάθηση είναι ένας τομέας με μεγάλο ερευνητικό αλλά και πρακτικό ενδιαφέρον. Ωστόσο το στοίχημα κατά την προσωπική μου άποψη των ερευνητών είναι να πείσουν αλλά και να δείξουν τρόπους γι αυτο τους εκπαιδευτικούς οτι τα παιχνίδια δεν πρέπει να είναι απαγορευτικά και οτι πρέπει να αναδειχθούν τα εκπαιδευιτκά οφέλη που μπορούμε να αντλήσουμε από αυτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι συμφωνώ με την παραπάνω άποψη. Πιστεύω και εγώ οτι οι παιχνιδομηχανές μπορούν να αλλάξουν την στάση των μαθητών σε κάποια μαθήματα (όπως πχ η ιστορία...). Απλά αυτό που πρέπει να προσέξουμε πάντα όταν σχεδιάζουμε ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι είναι οι μαθησιακοί στόχοι. Επίσης πρέπει να προσέξουμε την πιθανή πώρωση που μπορεί να προκαλέσει το ίδιο το παιχνίδι, απομακρύνοντας τον μαθητή απο τον εκπαιδευτικό στόχο...

      Διαγραφή
  2. Η χρήση των παιχνιδιών για την επίτευξη της μάθησης είναι ιδιαίτερα σημαντική. Τα παιδιά μαθαίνουν με εύκολο τρόπο, έχουν όρεξη, χρησιμοποιούν τη φαντασία τους για τη δημιουργία σεναρίων, συνεργάζονται και τέλος να ψυχαγωγούνται. Είναι σημαντικό, η ενασχόληση με τα τα παιχνίδια να γίνεται μέσα σε πλαίσια που ορίζει κάποιος μεγαλύτερος σε ηλικία, π.χ. εκπαιδευτικός ή γονιός. Διαφορετικά, ελλοχεύει ο κίνδυνος του εθισμού, ο οποίος τα τελευταία χρόνια έχει πάρει ανησυχητικές διαστάσεις σε παγκόσμιο επίπεδο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ καλή εφαρμογή για να προκαλέσουμε το ενδιαφέρον των μαθητών. Και τα $20 που απαιτεί η full έκδοση, είναι άκρως προσιτά για πλατφόρμα τέτοιων δυνατοτήτων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Παιχνιδοκεντρική μάθηση! Μόνο που υπάρχει η λέξη "παιχνίδι" έχουμε ήδη κεντρίσει το ενδιαφέρον των μαθητών! γίνονται οι ίδιοι δημιουργοί του δικού τους game και αναπτύσσουν υπολογιστική σκέψη με ευχάριστο τρόπο, χωρίς καν καλά καλά να το αντιληφθούν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολύ χρήσιμο εργαλείο, εύκολη η εγκατάστασή και η χρήση του. Μπορούν να το χρησιμοποιήσουν ακόμη και μαθητές που δεν έχουν γνώσεις προγραμματισμού. Σε αυτή την περίπτωση τα πλεονεκτήματα είναι πολλά:
    -->Βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν κριτική σκέψη διαιρώντας ένα πρόβλημα, σε μικρότερα και απλούστερα με στόχο την ευκολότερη αντιμετώπισή τους
    -->Εισάγει το μαθητή στην επίλυση λογικών και μη προβλημάτων
    -->Ο μαθητής αντιλαμβάνεται τη σχέση αιτίας και αποτελέσματος
    -->Οι μαθητές μαθαίνουν να κατανοούν τη λογική σειρά των πραγμάτων και να αναπτύξουν τη φαντασία τους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το GameMaker δίκαια τραβάει την προσοχή πολλών ερευνητών στον τομέα των ΤΠΕ. Έχει χρησιμοποιηθεί σαν γνωστικό εργαλείο τα τελευταία χρόνια σε δραστηριότητες, όπου ζητείται από μαθητές/φοιτητές να σχεδιάσουν ένα δικό τους παιχνίδι, κι όχι απλά να παίξουν. Παραθέτω ένα άρθρο για όποιον θέλει να το ερευνήσει περισσότερο.

    http://www.tojet.net/articles/v10i4/1049.pdf

    ΑπάντησηΔιαγραφή